استراتژی رنو در ایران

چاپارسال به دوستان
رنو به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران، همگام با شروط وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دنبال اهداف زیر در ایران است:

کیفیت

خودروهای تولیدی رنو در ایران، همواره صدر نشین گزارشهای رسمی کیفیت خودرو هستند. حفظ و ارتقا مستمر کیفیت محصولات، مهمترین اولویت رنو در ایران است. برای این منظور کارشناسان زبده کیفیت رنو در واحدهای تولیدی مستقر هستند و متخصصان رنو اس.آ.اس با بازرسی های سختگیرانه دوره ای از حفظ استانداردهای کیفی رنو اطمینان حاصل می کنند.

داخلی سازی

برنامه جهانی رنو برای کشورهای استراتژیکی که در آنها به تولید مشغول است، از جمله ایران، داخلی سازی 80 درصدی است. برنامه جامع داخلی سازی رنو در ایران دربرگیرنده داخلی سازی عمیق (داخلی سازی قطعات منفصله برای قطعه سازان) و همچنین داخلی سازی قوای محرکه (موتور و گیربکس) است.

انتقال دانش تکنولوژی

رنو با حضور مستمر و مشارکتی در تولید خودرو، نقشی مهم در انتقال دانش و تکنولوژی به خودروسازان و قطعه سازان ایرانی بازی کرده است. رنو در قالب جدید همکاری، با آوردن پلت فرم جدید، تکنولوژی روز دنیا در تولید قطعه و خودرو را به ایران منتقل می کند.

تبدیل ایران به هاب منطقه ای

هدف رنو تبدیل ایران به هاب منطقه خاورمیانه است. به این منظور تولید محصولات روز رنو همزمان با سایر کشورهای دنیا در ایران در دستور کار قرار دارد. رنو در سالهای گذشته محصول تندر 90 را به عراق صادر کرده است. در قالب جدید همکاری، صادرات 30 درصدی محصولات مد نظر قرار داده شده است.

پیوند قطعه سازان ایرانی به پنل رنو-نیسان

به منظور انتقال دانش فنی به قطعه سازان ایرانی، رنو از دو طریق اقدام می کند: کنترل مستمر کیفیت و تعریف برنامه اجرایی (اکشن پلن) و برقراری ارتباط میان تامین کنندگان خارجی رنو با سازندگان داخلی و تشویق آنها برای ایجاد جوینت ونچر.
رنو قصد دارد با کمک به سازندگان توانمند ایرانی برای کاهش قیمت تمام شده، بهبود زمان تحویل قطعه و تضمین کیفیت مستمر، آنها را به پنل جهانی تامین قطعه رنو-نیسان وارد کند تا از قطعات ساخت ایران در سایر واحدهای تولیدی رنو-نیسان در دنیا نیز استفاده شود.