رنو ورزشی و فرمول 1

‫موتور رنو‬ ‫‬‫فرمول ۱

F1

لذت رانندگی

در فرمول 1، مهمترین چیز، کارایی است. وقتی به تولید موتور می رسیم، این کارایی باید به لذت رانندگی مرتبط شود. مهندسین تولید رنو، که بعضی از آن ها قبلا در آزمایشگاه های فرمول 1 کار می کردند، موتور های کوچکی درست کرده اند که انرژی خروجی را بیشنیه می کنند. چالش ، کاهش ابعاد موتور است. گاهی اوقات حتی حذف یک سیلندر، با حفظ یا افزایش قدرت موتور و گشتاور با سوپر شارژر و فشرده کننده های توربو. به این صورت که موتور های انرژی جدید همگی بین 10 تا 20 نیوتون متر نسبت به مدل های قبلیشان پیشرفت داشته اند که باعث تجربه رانندگی بر محور لذت راننده، پویایی خالص، دور موتور و هیجان شده اند. البته تکنولوژی های دیگری از دنیای فرمول 1 نیز قرض گرفته شده اند که باعث کارایی بالاتر و لذت بیشتر موتور های تولیدی میشوند، تکنولوژی هایی مثل محفظه احتراق های مربعی. یک مثال دیگر، نحوه چرخش مایع خنک کننده در موتور های فرمول 1 است، که به گونه ایست که باعث می شود موتور بتواند سریعتر در دمای ایده آل کار کند و سرعت و بازدهی بالاتری داشته باشد.
F1

هزینه کم

در فرمول 1، وزن اولین دشمن است. استفاده از هر قطره سوخت باعث می شود احتیاج به سوخت کمتری داخل باک باشد، درنتیجه خودرویی سبک تر و سریعتر در مسیر مسابقه خواهیم داشت. موتور های جدید رنو، به صورت مستقیم از تخصص راننده های گروه بهره برده اند. جدید ترین نسل موتور های انرژی، از سوخت کمتری استفاده می کنند و کربن دی اکسید کمتری نیز تولید می کنند(تا 25% کمتر، وابسته به موتور).
برای کاهش مصرف سوخت رنو از موتور های آلومینیوم که کوچک شده اند (یک موتور 1.2 لیتری از موتور 1.6 لیتری کمتر سوخت مصرف می کند) و از مواد نوآورانه ای مثل گرافیت، کربن شبه الماس و تسمه تایمینگ تفلون که اصطکاک بین قطعات متحرک موتور را کم می کند، استفاده می کنند. اصطکاک کمتر و وزن کمتر، یعنی انرژی تلف شده کمتر، و این یعنی سوخت کمتر! سوخت کمتر هم یعنی کربن دی اکسید تولیدی کمتر که یعنی آسیب کمتر به محیط زیست، یکی از اصلی ترین اهداف رنو.
موفقیت واقعی یعنی کاهش مصرف سوخت بدون از بین بردن لذت و هیجان رانندگی. با موتور های انرژی جدید، راننده موتوری دارد که هم پر بازده است و هم مقرون به صرفه.
F1

کیفیت و دوام

ثبات، دوام و قابلیت اطمینان، با موتورهای فرمول 1 عجین شده اند. این ویژگی ها هستند که باعث پیروزی شده اند و بدون آنها رنو برای بار12 عنوان قهرمانی سازندگان را در 2013 برنده نمی شد. از تیم فرمول 1 تا تیم تولید، رنو بهترین را می خواهد تا کیفیت و دوام موتور هایش را تضمین کند، چه فرمول 1 باشند چه مدل های تولیدی. مهندس هایی که از آزمایشگاه های فرمول 1 خارج شده اند، موتور های بنزینی و دیزلی جدیدی ساخته اند. آزمایش های کیفی وقتی موتور ها از خط تولید خارج می شوند اجرا می شود، که یعنی موتور های جدید همواره مطمئن تر و با دوام تر می شوند.

رنو انرژی فرمول ۱

۲۰۱۴ شروع کننده عصر جدیدی برای فرمول۱ بود. رنو با نسل جدید واحد قدرت به اسم رنو انرژی فرمول۱ ،نقش بزرگی درپیشرفت فرمول۱ داشت.
-موتور احتراقی ۱.۶ لیتری V شکل ۶ سیلندر توربو
-تزریق مستقیم
-سیستم های بازیابی انرژی پرقدرت، که از دو موتور الکتریکی تشکیل شده اند:MGU-H که انرژی را از اگزوز جمع آوری می کند، و MGU-K که انرژی جنبشی را در حین ترمز کردن بازیابی می کند.
-انرژی الکتریکی تولید شده در باتری ذخیره می شود.
-بیشینه توان، ۷۶۰ اسب بخار است، که مشابه نسل V8 قبلی است.
-دو محدودیت در مصرف سوخت وجود دارد، میزان سوخت مصرف شده حین مسابقه نباید از ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر شود(۳۵٪ کمتر از مدل ۲۰۱۳) و جریان سوخت تزریق شده محدود به ۱۰۰ کیلوگرم در ساعت است(در مدل سال ۲۰۱۳ هیچ محدودیتی نبود) به همین دلیل خودرو ها باید هم از سوخت هم از الکتریسیته استفاده کنند.
-گسترش موتور تا پایان فصل متوقف شده، تنها تغییرات مجاز، آن هایی هستند که هزینه ها را کم می کنند یا قابلیت اطمینان را بالا می برند.
-هر راننده در هر فصل محدود به استفاده از فقط ۵ رانشگر(powertrain) است.

بیشتر

رنو اکو۲

رنو اکو۲

رنو اکو۲ را با هدف معرفی سبز ترین و اقتصادی‌ترین خودروهایش راه اندازی کرد
    خدمات رنو

    خدمات رنو

    ما می‌دانیم چگونه از خودرو رنوی شما مراقبت کنیم